Goodbye New Zealand - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anke Dijk - WaarBenJij.nu Goodbye New Zealand - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anke Dijk - WaarBenJij.nu

Goodbye New Zealand

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke

17 Juli 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Kia ora,

Vandaag is de dag gekomen dat ik Nieuw Zeeland gedag ga zeggen en ik mijn avontuur voortzet in Australië, Sydney om precies te zijn. De stad waar mijn avontuur negen maanden geleden begon. Ik heb de afgelopen week goed nagedacht over wat ik nu echt wil en toen kwam ik tot het besluit dat ik weer wil reizen en nieuwe dingen wil zien. Het is alweer een aantal maanden geleden dat ik rondgereisd heb en mijn doel voor deze reis was om iets van de wereld te zien en werken is er later pas bijgekomen. De tijd vliegt voorbij dus de laatste maanden wil ik nog volop genieten voordat ik weer naar huis vlieg. Ik heb echt een geweldige tijd gehad in Nieuw Zeeland. Ik heb de gaafste dingen gedaan (o.a. skydiven, dolfijnen zwemmen en geweldige wandelingen), genoten van het mooie landschap, nieuwe mensen ontmoet, werkervaring opgedaan en tijd doorgebracht met familie. Deze tijd zal ik dan ook nooit vergeten.

Ik zal eerst verdergaan met waar ik was gebleven. Ik heb twee weken kunnen werken. De meeste vonden het werk maar saai, maar ik zag er wel een uitdaging in. Ik had daarnaast een schitterend uitzicht op het water en de heuvels (wat je in Nederland nooit zult hebben) dus ik had niet te klagen. Het werk was echter klaar na deze twee weken dus ging ik opzoek naar nieuw werk. Dit bleek niet eenvoudig in Wellington, dus besloot ik naar Auckland te gaan. Tussendoor heb ik me vermaakt met verschillende wandelingen en ik zat bij familie wat erg gezellig was. Wellington is echt een leuke en mooie stad en die indruk had ik nog niet van Auckland. Het was lastig om weg te gaan uit Wellington en weer alleen op pad te gaan. Ik had een busreis van tien uur voor de boeg en met weinig slaap achter de rug erg vermoeiend, maar wel mooi. Bijna aangekomen in Auckland begon het te regenen. Een week lang heeft het veel geregend en gewaaid. De eerste dagen waren het ergst waardoor je liever binnen blijft en de tijd alleen maar langer duurt. Veel mensen in Auckland zijn op zoek naar werk wat me mede aan het denken heeft gezet. Ik was niet gelukkig hier en wilde eigenlijk niets liever dan verder reizen. Ik besloot niet langer meer voor werk te zoeken en in plaats daarvan mijn verdere reis te plannen. De dagen daarna vlogen voorbij en ik had weer iets om naar uit te kijken. Ik heb alles geregeld voor de komende drie weken.

Mijn laatste dagen in Auckland had ik zelfs prachtig weer. Hier heb ik volop gebruik van gemaakt door wandelingen te maken en naar Waiheke Island te gaan. De lucht was blauw, de zon scheen volop en met het frisse windje ideaal wandelweer. Waiheke island was echt heel mooi. Ik wilde even uit de drukke stad en een ferry tocht van veertig minuten brengt je naar dit eiland. In de verte kun je het centrum van Auckland zien en Coromandel. De foto's zeggen denk ik genoeg. Het eiland is groter dan ik verwachte en heeft vele heuvels, dus na vele kilometers gewandeld te hebben was ik blij dat ik de ferry voor het donker was bereikt had. Ik heb nu dus ook de mooie plekken in Auckland kunnen ontdekken, want die zijn er wel degelijk.

Nu ben ik op het vliegveld aan het wachten op mijn vlucht naar Sydney. Ik blijf een dag in Sydney en neem vervolgens 's-avonds de bus naar Melbourne. Na twaalf uur in de bus gezeten te hebben kom ik 's-ochtends aan en blijf ik een paar dagen in Melbourne. Ik heb een tour geboekt voor de great ocean road die eindigt in Adelaide. In Adelaide heb ik een aantal dagen om de stad te verkennen, voordat mijn volgende tour naar Alice springs gaat. Met de trein ga ik vervolgens naar een zonnige bestemming, Darwin. Vanaf daar is het verder kijken wat ik ga doen. Dit is in ieder geval de planning voor de komende drie weken. Ik kijk er erg naaruit om weer verder te reizen en richting de zon te gaan. Hoewel de winter hier lang niet zo koud is als in Nederland kijk ik toch wel uit naar de zon. Wie weet is het al weer koud in Nederland als ik terugkom.

Thank you and goodbye New Zealand!

Hello Australia!

Groetjes vanuit Auckland, New Zealand

  • 17 Juli 2014 - 19:01

    Mam:

    Je hebt weer en leuk stuk geschreven met je ervaringen en na een half jaar is het toch weer mooi om verder te gaan en nog wat van de wereld te zien.
    Veel plezier op je verdere reis we horen wel weer van je.
    Groetjes pap en mam

  • 31 Juli 2014 - 20:59

    Marian:

    Hoi Anke.

    Toch maar weer tijd genomen om te lezen hoe het met je gaat.
    En de foto's alleen al zeggen genoeg.Denk wel Anke werken kan je nog altijd en nu maar lekker genieten en misschien komt er nog wel leuk werk op je pad.
    In ieder geval nog een fijne tijd daar en geniet maar van de zon!

    Groetjes uit Herpen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 Oktober 2014

Goodbye Aussie, Hallo Nederland

03 September 2014

Bali en Gili's

13 Augustus 2014

Sydney to Darwin

17 Juli 2014

Goodbye New Zealand

16 Juni 2014

Nieuw Zeeland Wellington
Anke

Backpacken door Australië en Nieuw Zeeland.

Actief sinds 20 Dec. 2013
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 9116

Voorgaande reizen:

20 December 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: